Keresés ebben a blogban

2011. december 8., csütörtök

Hogyan tudod “újra-huzalozni” az agyadat?



Dawson Church videó fordítása

Hogyan tudod “újra-huzalozni” az agyadat?
Forditotta: Csontos Agnes

Ébreszd fel a benned lévő erőt EFT-vel

www.dawsonchurch.com

AZ EFT nagyon jó abban, hogy segit nekünk feldolgozni olyan problémákat, melyek talán már nagyon régóta piszkálnak bennünket. Ezeknek a problémáknak az oka nagyon erőteljesen bevésődőtt az agyunkba – ez egy nagyon érdekes mechanizmus. Van egy – úgynevezett – Hebbs törvény, amely azt mondja ki, hogy az egyszerre tüzelő idegsejtek között a kapcsolat megerősödik. Tehát, gondolj erre az idegsejtra, amelyik a gondolatod impulzusát hordozza. Valahányszor az impulzus végigfut a idegsejtzn, az összeköti más idegsejtzkkal, és az ismétlés hatására, ezek között a idegsejtzk között a kapcsolat egyre erősebb lesz. A testünk erőforrásait arra használjuk, hogy egyre erősebbé tegyük ezeket a neuron kapcsolódásokat. Valahányszor újra ismétlődő gondolatokat gondolunk – legyenek ezek negatív, vagy pozitív gondolatok, újra “huzalozzuk” az agyunkat. Ha éveken keresztül mindig újra és újra gondolod ugyanazt a gondolatot valamilyen eseménnyel kapcsolatban, akkor végül kiépítesz egy hatalmas, erős, “vastag-huzalú” idegpályát. Ha ezek után alkalmazod az EFT kopogtatást, akkor valami nagyon érdekes dolog történik. Hirtelen ez a nagy, erős, vastag idegpálya, amit évek hosszú során át kiépítettél a traumával kapcsolatos negatív gondolataid állandó ismételgetésével, most hirtelen aktívvá válik. Amikor a traumára koncentrálsz, akkor elmédben felmerül a negatív gondolat, érzed a negatív érzést a testedben, és az idegsejtek a kiépített idegpályát követve küldik a megszokott impulzusokat…és ekkor valami nagyon érdekes dolog történik! A test egy más jelzést kap (amikor elkezdünk kopogtatni a meridián pontokon). És a test azt gondolja magában: ha, mi folyik itt? Eddig valahányszor ezt a gondolatot gondoltuk, mindig rögtön a stressz reakciót generáltuk, a fuss vagy küzdj reakciót, hiszen veszély-helyzetet érzékeltünk! De most megint felmerült bennünk a negatív gondolat, de egy másik jelzés azt adja tudutnkra, hogy biztonságban vagyunk! Hiszen nem kopogtatnánk így magunkon, ha valóban egy ragadozó, vagy egy gonosz ember fenyegetne minket! Tehát – mint látod – a tested ekkor egy ellentmondásos üzenetet kap – egyrészről a veszélyt sejtető negatív gondolat, másrészt a kopogtatás, mindez összekötve egy önelfogadó megerősítéssel (az Alapállíáts második részében), hogy “szeretem és elfogadom magam”. A trauma gondolatát aktiválod magadban, ezt párosítod a szeretem és elfogadom magam megerősítéssel, közben kopogtatsz, és hirtelen a megszokott reakcíó elmarad – az idegpálya deaktiválódik. Többé már nincs szükség arra, hogy automatikusan lereagáld a fuss-vagy küzdj választ valahányszor a traumára gondolsz, hiszen az idegpálya, amelyik eddig az automatikus reakciót levezette, többé már nem aktív – a kapcsolat a trauma gondolata és az automatikus reakció között megszakadt. Amikor EFT-t alkalmazunk, azt látjuk, hogy emberek, akik hoszzú évek óta, vagy talán évtizedek óta negatív gondolatokat futtattak elméjükben valamilyen trauma kapcsán, és kiépítettek egy automatikus negatív reakciórendszert, ami a gondolatra azonnal aktiválódott, mindössze néhány kör kopogtatás után a negatív érzés jelentős csökkenéséről számolnak be – de ami a legfontosabb az az, hogy akár már egy kör kopogtatás is megszakíthatja ezt a kondicionált, reflex-szerű kört, ami az idegpályát a traumával öszekapcsolja. És ha sikerül a mintát, ezt a reflex-szerű reakciót akár csak egyszer is megzavarni, és tudatni a testtel hogy biztonságban van, akkor többé már nem következik be a stressz reakció, ha felmerül az egykori trauma emléke. Így tudjuk újra-huzalozni az agyunkat!


Szeretettel:
(EFT)Agi
www.emotionalfreedom.net

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése