Keresés ebben a blogban

2012. április 27., péntek

Reggeli energiagyakorlatok

Forrás: http://www.emotionalfreedom.net

Írta: Csontos Ágnes EFT Tanacsado és Oktató


Az alábbi egyszerű gyakorlatokat Maryam Webster Energy Coaching tanfolyamának keretében tanultam meg, És azóta is igyekszem minden reggel rutinszerűen elvégezni őket.

A gyakorlatok célja az, hogy jól kezd a napot, a lehető legmagasabb energiaszinten, a testedben jól leföldelve, egy védő aurával körülvéve.
(Maryam Webster weboldalát És további információt munkájáról itt találsz:
http://www.maryamwebster.com/)

Reggel rögtön felkelés után végezd el a Menny Kapuja gyakorlatot

Egyik kezed valamennyi ujját összefogva masszírozd a fejtetőn lévő meridián pontot az óramutató járásával megegyező irányban 7-10-szer. Ez segít abban, hogy az Univerzum energiája szabadon áramoljon a testedbe a korona csakrán keresztül.

Homloksimítás

Két kezed ujjait kulcsold össze és helyezd a homlokodra úgy, hogy ujjaid érintsék a harmadik szem csakrát. Most húzd a kezeidet szét (gyenge nyomást gyakorolva a homlokra) egészen addig, míg ujjaid a fül magasságába nem kerülnek. Ismételd meg ezt 3-5 alkalommal. Ez a gyakorlat segít abban, hogy a harmadik szem csakra optimálisan működhessék, tehát a nap folyamán tisztábban látsz majd, jobban meg tudod ítélni a dolgokat.

A hármas dörömb gyakorlat

Ez a gyakorlat az immunrendszert erősíti, így az általános egészségi állapotodat javítja. Kopogtass élénken 7-10-szer először a kulcscsont ponton (K27), aztán a csecsemőmirigyen (a mellkas közepén, ahol van egy kis kiemelkedés, a szívcsakra fölött), majd a mell alatti ponton (LV14 – ezt a pontot használjuk az ÉFT alaprecept során és szerepel Gary Craig kézikönyvében). Ismételd meg ezt a sorozatot háromszor.


Keresztezés

Ez egy kineziológiai gyakorlat, melyet eredetileg az agytorna rendszer népszerűsített. Nagyszerű arra, hogy az energiarendszert kiegyensúlyozza, az energiaáramlást a megfelelő irányba terelje, és az érzékeny, felzaklatott idegeket lecsillapítsa, és a koncentrációt segítse.

Álló helyzetben emeld meg a jobb térdedet, és bal kezeddel érintsd meg a jobb térded külső részét, biztosítva ezzel, hogy mind a kezedet, mind a lábadat keresztezed tested középvonala előtt. Engedd vissza a kezedet és a lábadat.

Most bal lábadat emeld meg, és jobb kezeddel érintsd meg bal térded külső részét, majd engedd vissza a kezedet és a lábadat. Ismételd meg ezt a mozgássorozatot legalább 12-szer, vagy ahányszor csak jólesik. Ha megfelelően hajlékony vagy, akkor végezheted ezt a gyakorlatot úgy is, hogy kéz helyett a könyököddel próbálod meg megérinteni felemelt térdedet.

4-es légzés

Lélegezz be míg 4-ig számolsz. Tartsd benn a levegőt míg 4-ig számolsz. Lélegezz ki, míg 4-ig számolsz. Folytasd ezt a légzési gyakorlatot kb. 4 percig.

Határozd meg a napi célodat

Helyezd kezeidet a TAT pózba
(A TAT = Tapas Acupressure Technique nevű energiaterápiát Tapas Fleming fejlesztett ki. További információt, ingyenes angol nyelvű kézikönyvet, és a módszert bemutató videofilmet itt találsz:
http://www.tatlife.com/)

Ez a módszer szintén nagyon hatékony blokkok, negatív érzelmek, traumák közömbösítésére. Vannak, akik célok megerősítésére, vagy elmúlt traumatikus események átírására használják. A TAT póz csak önmagában, mindenféle szándék nélkül is rendkivül megnyugtató, stressz-oldó hatású.

TAT póz





(A képek Rebecca Marina illusztracioi. Forras: http://rebeccamarina.com/)


Egyik kezed hüvelyk- és gyűrűsujját helyezd a két belső szemsarok fölött mintegy ½ cm-el elhelyezkedő két meridián pontra. Ugyanezen kéz középső- és mutatóujját helyezd a homlokodra, ahol a harmadik szem csakra található. A másik kezedet helyezd a nyakszirt fölé a tarkódra. Maradj ebben a pózban néhány pillanatig, miközben hangosan megfogalmazod magadnak, hogy mit akarsz aznap elérni.

Vigyázz arra, hogy célodat pozitív formában fogalmazd meg.
(Tehát ne azt mond: “ma nem fogom halogatni a levélírást.”
Hanem azt: ma gyorsan és vidáman megírom a leveleket a következő személyeknek..stb.)

Utolsó lépésként
(ezt csinálhatod úgy is, hogy még a TAT pózban vagy, de ha kényelmesebb, leeresztheted a kezed, És csukott szemmel vizualizáld a következőt☺

Lásd magad, mintha egy fa volnál, És képzeld el amint a gyökereid lenyúlnak a földbe, és felszívják testedbe a föld energiáit. Most érzékeld, ahogy a nap sugarai, És az Univerzum energiája beléd áramlik a korona csakrán keresztül.

Lásd, ahogy testedben le és fel áramlik az energia. Vizualizáld magad, mint egy csatorna a föld És az Ég energiái között. Képzeld el, ahogy ez a belső energia a csakráidon keresztűl kisugárzik belőled, és egÉsz testedet körülveszi egy fényburokkal (a színt te magad válaszd meg).

Próbáld ezt a fényburkot képzeletedben minvl nagyobbá, és fényesebbé varázsolni. Mikor meg vagy elégedve az eredménnyel, zárd le a fényburkot – azaz képzeld el, hogy a fényburok szélén egy még fényesebb, ezüstös csík képződik, amely minden negatív energiát visszaver, így hozzád csak a pozitív energia juthat el. Ezután végy egy mély lélegzetet és nyisd ki a szemed.

Igyál most meg egy pohár tiszta vizet, és míg a vizet iszod, erősitsd meg újra elhatározásodat, hogy egy nagyszerű nap következik és csupa jó dolog fog történni veled aznap.

A Cipzár Gyakorlat

Ezt a gyakorlatot legjobb az összes többi energiagyakorlat után beiktatni, mielőtt kimegyünk a nagyvilágba. Ezt a gyakorlatot csak akkor végezzük, ha úgy érezzük, hogy már sikerült a saját energiaszintünket a lehető legmagasabb szintre felhozni. Ez a gyakorlat ugyanis nem emeli meg az energiaszintedet, csak azt biztosítja, hogy külső negativitás ne tudjon lehúzni a szintedről. Ha azonban te magad is negatív vagy, a cippzár csak bezárja a negativitást. Tehát célszerű ezt a gyakorlatot a többi után végezni, mielőtt kilépsz a nagyvilágba.

A cipzár energiagyakorlatnál a szeméremcsontnál kezdve egészen a alsó ajak vonaláig mintegy bezárjuk, egy cipzárral elszigeteljük a külvilágtól testünk energiáit.

A test fő merídián vonalát védjük ezzel a nemkívánatos külső befolyástól. Ez főleg túlérzékeny személyek esetében lehet különlegesen hasznos. Végezd el ezt a gyakorlatot, ha különlegesen sebezhetőnek érzed magad, ha olyan tömeg vesz körül, mely negatívan befolyásolja hangulatodat, ha tudod, hogy egy nehéz találkozó, beszámoló, tanácskozás vagy értekezlet vár rád. A gyakorlat után jóval magabiztosabbnak, erősebbnek érzed majd magad, tisztábban és reálisabban látod majd a körülőtted lévő embereket és tényeket.

A gyakorlat végrehajtása

Dörzsöld össze a két tenyered, majd egyik kezed helyezd a fő meridián kezdő pontjára, a szeméremcsont fölé.

Lélegezz mélyeket, míg tenyeredet a tested előtt felfelé emeled, mintha egy zippzárt húznál fel, egészen az alsó ajakig. Képzeld el, amint a cipzárt egészen a legfelső pontig felhúzod, És ott lezárod. Ismételd ezt meg háromszor.

Míg a cipzár gyakorlatot végzed nagyon hasznos lehet támogató affirmációkat ismételgetni. Mondhatod magadban, vagy hangosan a következőket:

„Erős, energikus és magabiztos vagyok.”
„Jól érzem magam a testemben.”
„En vagyok a legfobb hatalom az életemben.”
„Ura vagyok magamnak.”

Ezek után derűsen és magabiztosan léphetsz ki a nagyvilàgba.

Szeretettel:
(EFT)Agi
Email: eftagi@gmail.com
Skype: eftagi
http://www.emotionalfreedom.net

2012. április 26., csütörtök

Felépítetted már az EFT rutinodat?


Örömmel olvastam a leveleitekből, hogy legtöbben, akik mostanában végeztétek az EFT 1. szintű tréninget, vagy az EFT Önbizalom kurzust, naponta kopogtattok, gyakoroltok, és ennek eredményeképpen érzékelitek is a pozitív változásokat! Nektek tehát csak azt mondhatom, hogy gratulálok, csak így tovább!

Főleg azoknak szól ez a blogbejegyzés, akik arról számoltak be, hogy nehezükre esik beépíteni a rendszeres kopogtatást a napirendjükbe, vagy esetleg szerényen meghúzódtak a háttérben, és inkább nem adtak visszajelzést, nehogy be kelljen vallani, hogy bizony ez az újabb technika is felkerült a kispolcra a többi mellé…☹☹☹

Nincs ok a csüggedésre, és a szégyenkezésre! Ha Veled is ez történt, nem arról van szó, hogy lustább vagy, mint a többiek, vagy kevésbé rátermett EFT-s lennél – egyszerűen az a probléma, hogy talán több Benned a belső ellenállás, vagy viszonylag alacsony energiaszinten vagy, így nehezebben tudod az akaratoddal, vagy a szándékod erejével legyőzni az ellenállást.

Én is sokat harcoltam/harcolok ezzel a saját gyakorlatomban. Ezért is szeretnék Neked adni egy tippet, ami nekem sokat segített abban, hogy képes legyek kitartóan, naponta kopogtatni.

És ha egyszer már szokásoddá tetted a napi kopogtatást, akkor már nem is tudsz meglenni nélküle! Ha esetleg egy nap kimarad, akkor úgy érzed magad, mintha a fogmosást hagytad volna ki a napi rutinodból, és addig piszkál a kis belső hang, hogy “ma nem kopogtattál, gyerünk, vonulj félre valahová, és tegyél néhány kört!” míg végül nem bírod tovább, és engedsz a belső kényszernek.

Épp az a célunk, hogy ezt a belső kényszert kialakítsuk! Tehát, ha még nem jön természetszerűleg, magától a vágy a kopogtatásra, akkor egy kicsit erőltetni kell, és a lehető legjobban meg kell könnyíteni a folyamatot. Errre nagyon jók az előre megírt forgatókönyvek, hiszen így nem kell gondolkozni sem, hanem egyszerűen azzal kopogtatsz, ami már megvan, kész van.

Azt is ajánlom, hogy készíts össze egy kis kopogtató napi rutin mappát. Ebbe a mappába rakd be azokat a forgatókönyveket és gyakorlatokat kinyomtatva, amelyeket egy hétig naponta el akarsz végezni, és a mappát hord magaddal a nap folyamán! Így ha adódik egy-két perc szünet, üresjárat, kéznél van a program, rögtön nekiláthatsz a kopogtatásnak.

A forgatókönyvek lehetnek a saját forgatókönyveid, amelyeket előre megírtál meghatározott problémák oldásásra, de kölcsön is vehetsz tőlem, vagy más EFT tanácsadóktól kész EFT kopogtató forgatókönyveket.

Hogy megkönnyitsem a munkádat, összeállítottam egy mintát az első hétre, amit pdf formátumban innen le is tölthetsz. Ha kinyomtatod a pdf fajlt, akkor ezeket a lapokat mintegy naplószerűen használhatod a napi kopogtatáshoz, és az írásos gyakorlatok elvégzéséhez. A minta alapján aztán összeállíthatod a következő hét/hetek programját.

Addig érdemes így dolgozni, amíg olyan gyakorlottá nem válsz, hogy már inkább akadályoz, mint segít a forgatókönyv, hiszen már jön belőled is a szó szabadon. De persze ezután is ajánlom, hogy vezess EFT naplót – tehát írd le a naplódba minden nap a témákat, amiken dolgoztál, a feljövő gondolatokat, az emlékeket, melyekkel később szeretnél foglalkozni – és a sikereket, tapasztalatokat.

Igy érzékeled majd csak igazán 2-3 hónap múltán, hogy milyen hatalmas haladást voltál képes elérni. És ha a hála listádat, vagy más Vonzás törvénye listádat is ide írod le, akkor ennek megvan az a jó odala is, hogy ha esetleg egy nap nincs inspiráció, akkor egyszerűen elővehetsz egy régebbi listát, és az ott felsorolt pozitív dolgokat bekopogtathatod – így gyorsan magasabb energiaszintre kerülsz, és nagy valószínűséggel egyszercsak megindul belőled spontán módon a hála, szeretet, és megbecsülés érzése!

Itt az írásos anyag:

http://data.hu/get/6914560/EFT_Rutin__elso_het.pdf



2012. április 12., csütörtök

2012. április 11., szerda

A Belso Béke Eljaras

A Belso Béke Eljaras

Egy kis kiegeszito informacio!

Szeretettel:
(EFT)Agi
skype: eftagi
www.emotionalfreedom.net
email: eftagi@gmail.com

2012. április 8., vasárnap

A szeretet napja kopogtató forgatókönyv

Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánunk Neked ezzel a szeretet kopogtatással. ☺☺☺

A januári ingyenes teleóra témája volt ez a forgatókönyv, amikor azt gyakoroltuk, hogy EFT-vel bármilyen érzést képesek vagyunk generálni a testünkben, így pozitív érzésekre is rá tudunk hangolódni. Megtapasztaltuk valamennyien az óra alatt, hogy pár pillanat alatt akár a rendkívül magas rezgésű szeretet érzést is képesek voltunk megteremteni magunkban. Akkor megígértem Nektek, hogy felveszem hanganyagra a forgatókönyvet, hogy gyakorolhassatok vele. Íme itt van most az anyag, mind írásos, mind hanganyag formájában. Fogadjátok épp olyan sok szeretettel, amennyivel én készítettem el számotokra, és használjátok akár naponta is – hiszen miért is ne nevezhetnénk ki minden egyes napot a Szeretet napjává? Szeretném itt megemlíteni Deborah Miller nevét, és köszönettel adózni neki, hiszen az ő eredeti szeretet forgatókönyve alapján készült ez a magyar változat.

A szeretet napja kopogtatas.mp3



Nevezd ki a mai napot a szeretet napjává - EFT Forgatókönyv

Kopogtass a Karate kézélen vagy az Érzékeny ponton, míg ismétled a következőket:

Bár általában nem szeretem magam túlságosan, most azt választom, hogy a mai nap szeretetet adok magamnak.

Bár nem tudom, hogy hogyan szerethetném magam, még kevésbé azt, hogy hogyan szerethetnék másokat, főleg azokat, akiket tulajdonképpen még csak nem is kedvelek különösképpen, most mégis azt választom, hogy mindenkinek szeretetet küldök ma.

Bár a szeretet érzése olyan hatalmas, de ugyanakkor olyan pofon egyszerű is, mégis nehéz időnként felidézni magamban ezt az érzést. A szeretet érzése a legmagasabb rezgés, ami csak létezik, és annyira vágyom arra, hogy átélhessem, és megoszthassam másokkal is ezt az érzést. Minek lehetne nagyobb ereje, mint a szeretetnek, mi adhatna több erőt, mint az, ha a szeretet állapotában élünk?

Bár nem vagyok ehhez hozzászokva, egyre gyakrabban választom a szeretet állapotát, egyre gyakrabban élem át a szeretet érzését. Tudatosan a szeretetet választom. Azt választom, hogy szeretem magam, hogy szeretem a családomat, szeretem a barátaimat. Azt választom, hogy szeretetet küldök négylábú barátaimnak, és szeretetet küldök még azoknak is, akiket nem is ismerek. A legnagyobb ajándék, amit a világnak adhatok az az, hogy szeretet küldök mindenkinek.

Szemöldök: Lehet, hogy ez túl nagy elhatározás, de remélem, hogy képes vagyok rá. Remélem, hogy legalább magamat képes vagyok szeretni. Ez általában könnyebb, mint másokat szeretni.

Szemsarok: Nem tudom, hogyan, mi módon generálhatok szeretetet a lényemben, nem vagyok benne biztos, hogy képes vagyok teljes lényemmel átélni a szeretet érzését.

Szem alatt: De ha fókuszálok a szeretet érzésére, és gyakorlom ezt az érzést, akkor biztos sikerül. Végül is gyakorlat teszi a mestert!

Orr alatt: Mindent, amit az életemben jól csinálok, valamikor meg kellett tanulnom, és gyakorolnom kellett a sikerhez. Ugyanigy a szeretet átélését és mások felé sugárzását is most jól begyakorolhatom. A mai napot arra szánom, hogy gyakorlom a szeretetet.

Allpont: Azt választom, hogy ma egész nap a szeretetre fókuszálok. Minél tovább összpontosítom a figyelmemet a szeretet érzésére, annál több szeretetet érzek magamban. Amire fókuszálsz az növekszik. Így már könnyű egész nap szeretetet sugározni, így már könnyű minden kihívásra szeretetteljes választ adni.

Kulcscsontpont: De hogyan adhatok magamnak szeretetet? Vagy hogyan mutassak szeretetet olyanok felé, akik sértőn, vagy éppen gyűlölettel fordulnak felém? Most jövök rá, hogy erre talán nincs is szükség. Elegendő az, ha érzem magamban, saját lényem központjában a szeretetet. Ez a bensőmből kisugárzó szeretet mindent átjár, ez a szeretet azokban is megrezegteti az elfogadás, a felismerés isteni hangjait, akik ezt nem mutatják.

Kar alatt: Hogy találom meg ezt a szeretetet saját magamban? Hogy tudom felébreszteni, akitivizálni ezt a szeretetet? Tudom, hogy itt van bennem, és nekem magamnak kell megtalálnom, és életre kelteni, de hogyan?

Fejtető: Azzal kezdem, hogy a szívemre összpontosítom figyelmemet. A kezemet a szívemre teszem most. A légzésemre koncentrálok. Mélyeket lélegzek. Érzem, ahogy a mély légzéstől a szívem egyre inkább kitárul, egyre átfogóbb, erőteljesebb lesz.

Szemöldök: Szeretet küldök a szívembe, elképzelem, ahogy ez a szeretet betölti az egész szívemet. Érzem, ahogy a szívem feltöltődik a szeretet rózsaszín-arany fényével. A szeretet fénye teljesen kitölti a szívemet.

Szemsarok: Érzem, ahogy a szeretet szinte szétfeszíti a szívemet, a szívem kiterjed, egyre nagyobb, szinte pulzál, lüktet ettől a szeretettől. Milyen jó érezni ezt a tiszta, ötömteli, fénylő szeretet energiát a szívemben!

Szem alatt: Megint mélyen beszívom a levegőt, és érzem, ahogy ez a rózsaszín, aranyló szeretet-fény egyre erősebbé, egyre sugárzóbbá válik a szívemben. Érzem, ahogy a szívem ezt a ragyogó szeretet fényt dobogva pumpálja szét az egész testembe. Érzem, ahogy ez a szeretet szétárad a testemben, és eljut testem minden részébe, minden szervhez, szövethez, még a sejtekhez is.

Orr alatt: Az egész testemet szeretet önti el, a szívemből árad a szeretet, és betölti egész testemet, eljut minden szervemhez, minden szövethez, még a sejtekhez is.

Állpont: A fény most már betölti az egész testemet, betölti egész lényemet. Ez a fénylő szeretet betölti egész lényemet, élettel tölt fel, gyógyítja testemet és lelkemet, örömmel, boldogsággal tölti fel egész életemet. Szeretet tölti el lelkemet, én magam vagyok a SZERETET.

Kulcscsont: Olyan rengeteg bennem ez a fénylő szeretet, hogy már el sem fér a testemben, hanem kicsordul belőle, kisugárzik belőlem. A szeretet sugárzóan kiárad belőlem, és feltölti a környezetemet is fénnyel és meleggel. A sugárzó szeretet áradása betölti a világomat, feltölti fénnyel és biztonsággal a világ azon részét, mely hozzám tartozik.

Kar alatt: Ahogy ez a sugárzó szeretet árad, hullámzik bennem és körülöttem, minden cselekedetem, minden szavam tisztábbá, szeretőbbé, és megértőbbé válik.

Fejtető: Teljes lényemet átjárja a szeretet. Én magam vagyok a sugárzó szeretet. Egy vagyok ezzel a sugárzó szeretettel. Érzem, ahogy ez a szeretet-energia átárad rajtam, és harmonikusan összeköt minden előlénnyel ezen a Földön. És ez így van!



Kellemes Húsvéti Ünnepeket!
Szeretettel:
(EFT)Agi
www.emotionalfreedom.net
skype: eftagi
email: eftagi@gmail.com

2012. április 7., szombat

Párbeszéd a testemmel meditációs kopogtatás

Többen kérdeztétek, hogy hogyan találhatunk rá egy fájdalom, fizikai tünet mögött meghúzódó gyökérokra? Nos, rengeteg lehetőség van, de talán a legkézenfekvőbb – és egyben a legkevésbé használt - az az, hogy kérdezd meg az illetékest: ez esetben a testedet! Nyugodtan tedd fel a kérdést, és a tested megadja a választ; csak oda kell figyelni. Ehhez segít Nektek ez a kis EFT meditációs kopogtatás! Nem az én saját munkám, hanem Emminek mondhatunk köszönetet érte. A “Párbeszéd a testemmel” tréning elvégzése után Emmi készítette el ezt a hanganyagot, és még szép zenét is varázsolt a háttérbe! Használjátok hát minél többen, minél többet, és szívesen venném a visszajelzéseket akár itt a blogomon megjegyzésként, akár emailben az eftagi@gmail.com címen.

Párbeszéd a testemmel Zenével.mp3

Kellemes Húsvéti Ünnepeket!
Szeretettel:
(EFT)Agi
www.emotionalfreedom.net
skype: eftagi
email: eftagi@gmail.com