Keresés ebben a blogban

2012. április 27., péntek

Reggeli energiagyakorlatok

Forrás: http://www.emotionalfreedom.net

Írta: Csontos Ágnes EFT Tanacsado és Oktató


Az alábbi egyszerű gyakorlatokat Maryam Webster Energy Coaching tanfolyamának keretében tanultam meg, És azóta is igyekszem minden reggel rutinszerűen elvégezni őket.

A gyakorlatok célja az, hogy jól kezd a napot, a lehető legmagasabb energiaszinten, a testedben jól leföldelve, egy védő aurával körülvéve.
(Maryam Webster weboldalát És további információt munkájáról itt találsz:
http://www.maryamwebster.com/)

Reggel rögtön felkelés után végezd el a Menny Kapuja gyakorlatot

Egyik kezed valamennyi ujját összefogva masszírozd a fejtetőn lévő meridián pontot az óramutató járásával megegyező irányban 7-10-szer. Ez segít abban, hogy az Univerzum energiája szabadon áramoljon a testedbe a korona csakrán keresztül.

Homloksimítás

Két kezed ujjait kulcsold össze és helyezd a homlokodra úgy, hogy ujjaid érintsék a harmadik szem csakrát. Most húzd a kezeidet szét (gyenge nyomást gyakorolva a homlokra) egészen addig, míg ujjaid a fül magasságába nem kerülnek. Ismételd meg ezt 3-5 alkalommal. Ez a gyakorlat segít abban, hogy a harmadik szem csakra optimálisan működhessék, tehát a nap folyamán tisztábban látsz majd, jobban meg tudod ítélni a dolgokat.

A hármas dörömb gyakorlat

Ez a gyakorlat az immunrendszert erősíti, így az általános egészségi állapotodat javítja. Kopogtass élénken 7-10-szer először a kulcscsont ponton (K27), aztán a csecsemőmirigyen (a mellkas közepén, ahol van egy kis kiemelkedés, a szívcsakra fölött), majd a mell alatti ponton (LV14 – ezt a pontot használjuk az ÉFT alaprecept során és szerepel Gary Craig kézikönyvében). Ismételd meg ezt a sorozatot háromszor.


Keresztezés

Ez egy kineziológiai gyakorlat, melyet eredetileg az agytorna rendszer népszerűsített. Nagyszerű arra, hogy az energiarendszert kiegyensúlyozza, az energiaáramlást a megfelelő irányba terelje, és az érzékeny, felzaklatott idegeket lecsillapítsa, és a koncentrációt segítse.

Álló helyzetben emeld meg a jobb térdedet, és bal kezeddel érintsd meg a jobb térded külső részét, biztosítva ezzel, hogy mind a kezedet, mind a lábadat keresztezed tested középvonala előtt. Engedd vissza a kezedet és a lábadat.

Most bal lábadat emeld meg, és jobb kezeddel érintsd meg bal térded külső részét, majd engedd vissza a kezedet és a lábadat. Ismételd meg ezt a mozgássorozatot legalább 12-szer, vagy ahányszor csak jólesik. Ha megfelelően hajlékony vagy, akkor végezheted ezt a gyakorlatot úgy is, hogy kéz helyett a könyököddel próbálod meg megérinteni felemelt térdedet.

4-es légzés

Lélegezz be míg 4-ig számolsz. Tartsd benn a levegőt míg 4-ig számolsz. Lélegezz ki, míg 4-ig számolsz. Folytasd ezt a légzési gyakorlatot kb. 4 percig.

Határozd meg a napi célodat

Helyezd kezeidet a TAT pózba
(A TAT = Tapas Acupressure Technique nevű energiaterápiát Tapas Fleming fejlesztett ki. További információt, ingyenes angol nyelvű kézikönyvet, és a módszert bemutató videofilmet itt találsz:
http://www.tatlife.com/)

Ez a módszer szintén nagyon hatékony blokkok, negatív érzelmek, traumák közömbösítésére. Vannak, akik célok megerősítésére, vagy elmúlt traumatikus események átírására használják. A TAT póz csak önmagában, mindenféle szándék nélkül is rendkivül megnyugtató, stressz-oldó hatású.

TAT póz





(A képek Rebecca Marina illusztracioi. Forras: http://rebeccamarina.com/)


Egyik kezed hüvelyk- és gyűrűsujját helyezd a két belső szemsarok fölött mintegy ½ cm-el elhelyezkedő két meridián pontra. Ugyanezen kéz középső- és mutatóujját helyezd a homlokodra, ahol a harmadik szem csakra található. A másik kezedet helyezd a nyakszirt fölé a tarkódra. Maradj ebben a pózban néhány pillanatig, miközben hangosan megfogalmazod magadnak, hogy mit akarsz aznap elérni.

Vigyázz arra, hogy célodat pozitív formában fogalmazd meg.
(Tehát ne azt mond: “ma nem fogom halogatni a levélírást.”
Hanem azt: ma gyorsan és vidáman megírom a leveleket a következő személyeknek..stb.)

Utolsó lépésként
(ezt csinálhatod úgy is, hogy még a TAT pózban vagy, de ha kényelmesebb, leeresztheted a kezed, És csukott szemmel vizualizáld a következőt☺

Lásd magad, mintha egy fa volnál, És képzeld el amint a gyökereid lenyúlnak a földbe, és felszívják testedbe a föld energiáit. Most érzékeld, ahogy a nap sugarai, És az Univerzum energiája beléd áramlik a korona csakrán keresztül.

Lásd, ahogy testedben le és fel áramlik az energia. Vizualizáld magad, mint egy csatorna a föld És az Ég energiái között. Képzeld el, ahogy ez a belső energia a csakráidon keresztűl kisugárzik belőled, és egÉsz testedet körülveszi egy fényburokkal (a színt te magad válaszd meg).

Próbáld ezt a fényburkot képzeletedben minvl nagyobbá, és fényesebbé varázsolni. Mikor meg vagy elégedve az eredménnyel, zárd le a fényburkot – azaz képzeld el, hogy a fényburok szélén egy még fényesebb, ezüstös csík képződik, amely minden negatív energiát visszaver, így hozzád csak a pozitív energia juthat el. Ezután végy egy mély lélegzetet és nyisd ki a szemed.

Igyál most meg egy pohár tiszta vizet, és míg a vizet iszod, erősitsd meg újra elhatározásodat, hogy egy nagyszerű nap következik és csupa jó dolog fog történni veled aznap.

A Cipzár Gyakorlat

Ezt a gyakorlatot legjobb az összes többi energiagyakorlat után beiktatni, mielőtt kimegyünk a nagyvilágba. Ezt a gyakorlatot csak akkor végezzük, ha úgy érezzük, hogy már sikerült a saját energiaszintünket a lehető legmagasabb szintre felhozni. Ez a gyakorlat ugyanis nem emeli meg az energiaszintedet, csak azt biztosítja, hogy külső negativitás ne tudjon lehúzni a szintedről. Ha azonban te magad is negatív vagy, a cippzár csak bezárja a negativitást. Tehát célszerű ezt a gyakorlatot a többi után végezni, mielőtt kilépsz a nagyvilágba.

A cipzár energiagyakorlatnál a szeméremcsontnál kezdve egészen a alsó ajak vonaláig mintegy bezárjuk, egy cipzárral elszigeteljük a külvilágtól testünk energiáit.

A test fő merídián vonalát védjük ezzel a nemkívánatos külső befolyástól. Ez főleg túlérzékeny személyek esetében lehet különlegesen hasznos. Végezd el ezt a gyakorlatot, ha különlegesen sebezhetőnek érzed magad, ha olyan tömeg vesz körül, mely negatívan befolyásolja hangulatodat, ha tudod, hogy egy nehéz találkozó, beszámoló, tanácskozás vagy értekezlet vár rád. A gyakorlat után jóval magabiztosabbnak, erősebbnek érzed majd magad, tisztábban és reálisabban látod majd a körülőtted lévő embereket és tényeket.

A gyakorlat végrehajtása

Dörzsöld össze a két tenyered, majd egyik kezed helyezd a fő meridián kezdő pontjára, a szeméremcsont fölé.

Lélegezz mélyeket, míg tenyeredet a tested előtt felfelé emeled, mintha egy zippzárt húznál fel, egészen az alsó ajakig. Képzeld el, amint a cipzárt egészen a legfelső pontig felhúzod, És ott lezárod. Ismételd ezt meg háromszor.

Míg a cipzár gyakorlatot végzed nagyon hasznos lehet támogató affirmációkat ismételgetni. Mondhatod magadban, vagy hangosan a következőket:

„Erős, energikus és magabiztos vagyok.”
„Jól érzem magam a testemben.”
„En vagyok a legfobb hatalom az életemben.”
„Ura vagyok magamnak.”

Ezek után derűsen és magabiztosan léphetsz ki a nagyvilàgba.

Szeretettel:
(EFT)Agi
Email: eftagi@gmail.com
Skype: eftagi
http://www.emotionalfreedom.net

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése