Keresés ebben a blogban

2015. április 2., csütörtök

Hogy vezethet áttöréshez a legszörnyűbb lerobbanás - Jessica Ortner beszélgetése Julie Schiffman EFT tanácsadóval



Kopogtató Világtalálkozó 2015

Ebben az évben is nagyszerű EFT interjúkat hallhattunk a Nick és Jessica Ortner által szervezett Kopogtató Világtalálkozó keretében. A Rendszeres Kopogtatók Klubjában feldolgozzuk a legérdekesebb információt - laza fordításban megosztom a tagokkal a beszélgetés legfontosabb elemeit, és a kopogtató forgatókönyveket. Fogadjátok Ti is szeretettel ezt az interjút – sokat segíthet azoknak, akik valamilyen fizikai kihívással küszködnek, akik a gyógyulásukat szeretnék hatékonyan elősegíteni EFT-vel.

Jessica Ortner beszélgetése Julie Schiffman EFT tanácsadóval.
Forditotta: Csontos Agnes

Hogy vezethet áttöréshez a legszörnyűbb lerobbanás.

Amikor a testünk lerobban, felmondja a szolgálatot, a legtöbben pánikba esünk, úgy érezzük, hogy a testünk elárult bennünket. Eluralkodik rajtunk a félelem, a frusztráció, a harag.

Pedig a betegség sohasem jön váratlanul. Mielőtt a test egy komoly lerobbanást/betegséget produkálna, előtte már hónapokon, vagy éveken keresztül jelezte, hogy valami baj van; csak nem figyeltünk oda ezekre a jelekre. Így szükségessé vált a hangosabb, erőteljesebb jelzés, kommunikáció.

A fizikai és érzelmi lényünk szorosan összefonódik. Lehetetlen számunkra bármilyen fizikai tünetet megtapasztalni a testünkben anélkül, hogy arra valamiféle érzettel, érzéssel, érzelemmel ne válaszolnánk. De ennek az ellenkezője is igaz. Ha bármilyen érzés suhan át a lényünkön, ennek van valamilyen fizikai érzet/fizikai tünet vonzata is. Például: idegesség = gyomor remegés , fejfájás, feszültség a test különböző részeiben.

A fizikai és érzelmi lényünk szétválaszthatatlanul egybefonódik, és hat egymásra.

Èpp ezért a test lerobbanását – a betegséget – felfoghatjuk úgy is, mint lehetőséget arra, hogy kitisztítsuk az életünkből mindazt, ami negatív, ami megbetegíti nemcsak a testünket, de a lelkünket is. Elindulhatunk a fizikai tünetektől, és rajtuk keresztül megtalálhatjuk, feltárhatjuk azokat az érzéseket, emlékeket, traumákat, melyek akadályozzák a harmonikus, kiegyensúlyozott, egészséges életünket.

Kopogtató forgatókönyv (általános), hogy megtaláljuk az okot:

Karate kézél:
Bár úgy érzem, hogy a testem teljesen lerobbant, felmondta a szolgálatot, kellemetlen tünetek és fájdalmak gyötörnek…világos, hogy a testem modani akar valamit, de mit?....ennek ellenére mélyen és teljes egészében szeretem és elfgadom magam.
Bár a testem mindenféle fájdalmas üzenetet küld felém, fájdalommal, kényelmetlenséggel, merev ízületekkel próbál tudatni velem valamit, de mit?.... Ennek ellenére mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam, és itt az ideje, hogy odafigyeljek a testemre, és meghalljam az üzenetét.
Bár lehet, hogy van bennem valamennyi szégyen, zavar, vagy önvád, hogy nem figyeltem oda eddig a testemre, nem gondoskodtam róla úgy, ahogy kellett volna, mégis mélyen szeretem, becsülöm, és tisztelem magam, és teljes egészében megbocsájtok saját magamnak.

Szemöldök kezdete:  Úgy érzem, hogy a testem teljesen felmondta a szolgálatot, teljesen lerobbant.

Szemsarok: Lehet, hogy már régóta tart ez a folyamat, de eddig nem volt ilyen komoly, nem volt ilyen vészes.
Szem alatt: De az is lehet, hogy hirtelen törtek rám ezek a tünetek, teljesen váratlanul.

Orr alatt: A testem többé nem hallgat rám..

Állpont:  ...vagy lehet, hogy túlságosan is hallgatott rám?

Kulcscsont: Hiszen többnyire én sem vagyok túl kedves, vagy megértő saját magammal szemben.

Kar alatt: Állandóan kritizálom magam, ítélkezem saját magam fölött.

Csuklópont: Sokszor úgy viselkedem, mintha a saját magam legádázabb ellensége lennék.

Fejtető: Bánom, hogy ez eddig így volt. Eddig nem tudtam, nem ismertem fel, hogy van választásom, hogy választhatom azt is, hogy megváltozom.

Szemöldök kezdete: Választhatom azt, hogy elengedem a múltat, és ezáltal megváltoztathatom azt, hogy milyennek látom magam…

Szemsarok: ….hogy mit mondok magamnak, milyen szavakat, gondolatokat pergetek a fejemben egész nap..

Szem alatt: ..és ezáltal lerobbanás helyett csodálatos áttörést érhetek el!

Orr alatt: Lerombolhatom az akadályokat,

Állpont: melyek eddig fogva tarottak,

Kulcscsont: és amelyek elhitették velem, hogy nem tudom meggyógyítani magam.

Kar alatt: De igenis, meg tudom gyógyítani magam:

Csuklópont: ahogy a testem végtelen intelligenciája képes megbetegíteni, úgy képes meggyógyítani is.

Fejtető: Vannak napjaim, amikor…

Szemöldök kezdete: …tele vagyok kételyekkel és szégyenérzéssel.

Szemsarok: De az a célom, hogy változzak, fejlődjek, és hajlandó vagyok újra felvenni a kapcsolatot a testemmel.

Szem alatt: Hajlandó vagyok oldafigyelni a testemre, és hallgatni rá.

Orr alatt: Megbocsájtom magamnak azt, hogy eddig azt hittem, ez túl nehéz, talán még azt is, hogy ez a kommunikáció lehetetlen.

Állpont: Itt az ideje, hogy végre elengedjem ezt a tévhitet.

Kulcscsont: Itt az ideje a gyógyulásnak.

Kar alatt: A testem figyel rám, hallgat rám, és én is figyelek és hallgatok a testemre.

Csuklópont: A mai naptól kezdve együttműködünk. A mai naptól kezdve szeretettel és tisztelettel fordulunk egymás felé.

Fejtető: Ketten együtt a lerobbanást áttöréssé formáljuk. Ketten együtt bármire képesek vagyunk.

A tested a betegséggel, tünetekkel figyelmeztet arra, hogy az életeddel valami baj van, nem harmonikusan, autentikusan fejezed ki az énedet, az igazi lényed nem tud kiegyensúlyozottan megnyilvánulni. Mi az a történet, amit magadnak és másoknak mesélsz – és valóban ez a történeted? Mi lenne, ha elengednéd a történetet, amely nem illik rád, nem szolgál, hanem megbetegít? Ès mi lenne, ha megírnád a tökéletes egészség történetét helyette még ma?

Kopogtató forgatókönyv a hamis történet elengedésére

Karate kézél:

Bár megírtam ezt a történetet, és azóta minden nap eszerint élek, mégis mélyen és teljes egészében szeretem és becsülöm magam. Bár megírtam ezt a történetet, és másoknak is megengedtem, hogy formálják, változtassanak a történeten, a szüleim, a nagyszüleim, tanáraim mind-mind hozzátettek, elvettek belőle valamit, mégis mélyen és teljes egészében szeretem, becsülöm és elfogadom magam.

Bár megengedtem, hogy egy olyan történet uralkodjék az életemen, amelyik már nem szolgál engem, nem szolgálja az érzelmi, vagy fizikai egészségemet, mégis mélyen és teljes egészében szeretem, becsülöm és elfogadom magam, és felismerem végre, hogy itt az ideje a megbocsájtásnak. Itt az ideje annak, hogy előre lépjek, és újra írjam a történetet.

Szemöldök kezdete: Ezt a történetet én magam írtam,

Szemsarok: de persze mások is beleírtak, hozzáírtak, változtattak rajta.

Szem alatt: Voltak köztük olyanok, akik szeretettel, segítőkészséggel írtak bele a történetbe.

Orr alatt: Mások viszont nem voltak túl jók, vagy kedvesek hozzám.

Állpont: Ebben a történetben,

Kulcscsont: (amit újra és újra felmondok magamnak), az a szerepem, hogy

Kar alatt: beteg vagyok

Mell alatt: fáradt vagyok


Csuklópont: kövér vagyok

Fejtető: képtelen vagyok rá

Szemöldök kezdete: félek, tele vagyok kételyekkel..

Szemsarok: tele vagyok fájdalommal.

Szem alatt: Egyedül vagyok, senki sem tud segíteni rajtam.

Orr alatt: Úgy érzem kihasználnak, és aztán eldobnak..

Állpont: és ez még csak a kezdet: végtelen ez a sor..

Kulcscsont: Ez a történet sohasem ér véget, mert amint lejár a lemez, rögtön megint újrakezdődik.

Kar alatt: Elegem van ebből a történetből.

Mell alatt: Félelemmel tölt el, ha az eredményre, a végkifejletre gondolok.

Csuklópont: Kész vagyok arra, hogy újraírjam, a történetet. De hogyan? Fogalmam sincs róla.

Fejtető: Lehet, hogy valahol abban hiszek, hogy nincs képességem, lehetőségem a változásra?

Szemöldök kezdete: Lehet, hogy ezt tanultam valamikor, és évek hosszú során át a tapasztalatommá vált ez a korlátozó hit?

Szemsarok: Lehet, hogy elhittem, hogy csak ez az egy történet létezik számomra, és eszerint kell élnem az életemet?

Szem alatt: Azzá váltam, amit hittem magamról, és amit naponta elismételgettem saját magamnak.

Orr alatt: Mi lenne, ha képes lennék megváltoztatni ezeket a régi hiedelmeket saját magammal kapcsolatban?

Állpont: Mi lenne, ha képes lennék több szeretettel, elismeréssel fordulni saját magam felé?

Kulcscsont: A körülöttem lévő emberek közül vannak, akik jószándékúak, segítőkészek,

Kar alatt: és vannak, akik nem.

Mell alatt: Vannak barátaim, és vannak ellenségeim.

Csuklópont: De minden egyes ember a tanítómesterem valamilyen módon.

Fejtető: Mindenki megtanított valamire, és e tanításokon keresztül ma többet tudok magamról.

Szemöldök kezdete: Eddig azt választottam, hogy hiszek abban, amit mások mondtak nekem.

Szemsarok: Elhittem a jó dolgokat, és elhittem a rossz dolgokat is.

Szem alatt: Elhittem mind a dicshimnuszt, mind a kegyetlen kritikát.

Orr alatt: De most itt az ideje annak, hogy újraírjam a történetet.

Állpont:  Itt az ideje annak, hogy meggyógyuljak,

Kulcscsont: hogy megtaláljam, visszanyerjem az életemet,

Kar alatt:  visszanyerjem az erőmet, a hatalmamat.

Mell alatt: Itt az ideje annak, hogy elfogadjam magam annak, aki valójában vagyok.

Csuklópont: Ès ha ezt megteszem, akkor:

Fejtető: ..képes vagyok meggyógyulni..

Szemöldök kezdete: akkor szabad leszek végre..

Szemsarok: akkor türelmes és erős vagyok…

Szem alatt: akkor többé nem vagyok egyedül..

Orr alatt: mert hiszek abban, hogy szeretet és támogatás vesz körül..

Állpont: akkor érzem, hogy mindezt megérdemlem,

Kulcscsont:.. hiszen csodálatos vagyok..

Kar alatt: a testem a barátom és szövetségesem…

Mell alatt:..mindig  érzem, hogy szeretnek és elfogadnak úgy, ahogy vagyok

Csuklópont: végtelen szabadság tölt el, és tudom, hogy

Fejtető: nincs többé lerobbanás, csak áttörés! Ès ez így igaz.

Amikor a testünk lerobban és az EFT segítségével szeretnénk a gyógyulás folyamatát elősegíteni szükség van valamilyen stratégiára, valamilyen struktúrára. Ennek hiányában könnyen beleeshetünk abba a csapdába, hogy: “Nem tudom, hogy min dolgozzak! Nem tudom, hogy mit mondjak!”

Gyakori az az önszabotáló, visszahúzó hit is, hogy “félek, hogy valamit rosszul csinálok, hogy valamit elrontok, és még nagyobb bajt okozok ezzel”.

Nos, Julie úgy vélekedik, hogy a kopogtatást nem lehet rosszul csinálni, nem lehet elrontani. Minden kopogtatás jó hatású, bármit mondunk is közben, sőt ha nem mondunk semmit, akkor is segítjük a testünket a gyógyulásban.

Ennek nagyon egyszerű az oka. Mint tudjuk, a betegségek kialakulásában döntő szerepet játszik a stressz. Amikor sztressz hatás ér minket, az agy amygdula nevezetű része kap stimulációt, és stressz hormonok képződnek (pl. Cortisol), melyek a véráramon keresztül eljutnak az egész testbe és a testet felkészítik arra, hogy küzdjön, vagy meneküljön. A többi (a túléléshez nem elengedhetetlenül szükséges) funkció, mint például az emésztés, vagy az immunrendszer – persze ilyenkor szünetel, hiszen előbb túl kell élni a vészhelyzetet. Logikus tehát, hogy a gyógyulást (immunrendszer) erőteljesen akadályozza a rendszeres, állandó stresszhatás.

A kopogtatás azonnali stresszoldáshoz vezet. Tudományosan bizonyított tény ma már, hogy a meridián pontok stimulálása, az akupunktúrás pontokon való kopogtatás könnyű transzállapothoz vezet: az agyhullámok megváltoznak – béta helyett több alpha, sőt théta hullám termelődik, és a stressz hormon (cortisol) termelődése/mennyisége csökken a vérben.

Tehát csak maga a fizikai kopogtatás az akupunttúrás pontokon elősegíti a stressz csökkenését, és az immunrendszer jobb működését – tehát a gyógyulás lehetőségét.

Julie a következő stratégiát ajánlja a napi rendszeres, célzott gyógyulás, kopogtatás, napi EFT rutin létrehozására és gyakorlására.

1.     Kopogtassunk minden nap. Legjobb ezzel kezdeni a napot. Be lehet iktatni a reggeli rutinba – például zuhanyozás közben kopogtathatunk az előttünk lévő nap kihívásain.
2.     Gyakorold a Belső Béke eljárást: egy papírra írd össze azokat az emlékeidet, melyek stresszesnek, kellemetlennek tűnnek. Szisztematikusan oldd az emlékeket – célszerű naponta legalább egy emléket teljesen feloldani. Fontos, hogy erre a célra tűzzünk ki egy időpontot – lehetőleg minden nap ugyanabban a periódusban – és persze tartsuk magunkat ehhez. Kényszerítsük arra magunkat, hogy valóban elvégezzük ezt a munkát minden nap. Bízz az intuíciódban. Az elménk, mélyebb bölcsességünk felhozza, elérhetővé teszi  számunkra azokat az emlékeket, melyeket fontos oldani a gyógyuláshoz.
3.     Oszd fel az életedet különböző területekre:
-       család
-       munka
-       kapcsolatok
-       pénz
-       egészség
-       lelki fejlődés…stb.
           Valamennyi területre vonatokozólag írd le a fejedben futó gondolatokat: a belső monológodat. Figyelj oda az ezeket kísérő érzésekre is. Nagy valószínűséggel máris rendelkezésedre áll egy csomó téma, sőt kész kopogtató forgatókönyvek!

Ha a fentieket mind naponta gyakorlod, kész az EFT napi rutinod, és jó úton jársz a fejlődés és gyógyulás felé. Természetesen dolgozhatsz többet is magadon, ha van rá időd, erőd és energiád; de mindig emlékezz arra, hogy ha csak naponta 10-15 percet tudsz szakítani az EFT-re, akkor is feltétlenül vágj bele, hiszen akármilyen keveset kopogtatsz, az is sokat számít, és mindenképpen jobb, mint a semmi.

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése