Keresés ebben a blogban

2016. február 25., csütörtök

ÉFT és a negatív programozás kérdése




A közelmúltban újra felmerül a klasszikus kérdés – amelyet még soha egyetlen EFT tanácsadó, vagy oktató sem úszott meg: Miért ismételgetünk negatív mondatokat az EFT alapállításnál, és a kopogtatás közben? A pozitív gondolkozás, és a Vonzás törvénye szerint ez helytelen...stb.
Nos, szerencsére a könyvemben kutakodtam éppen egy másik témával kapcsolatban, és rátaláltam egy teljes fejezetre, ami épp ezt a kérdést taglalja elég alaposan – úgyhogy közkinccsé teszem most itt a blogomon – fogadjátok szeretettel.

ÉFT és a negatív programozás kérdése

(részlet „1001 Tipp, ötlet és tanács...EFT könyvemből – megrendelhtő az eftagi@gmail.com címen)

Amikor elkezdtem az ÉFT-t magyarul is tanítani, és igyekeztem a módszert videók és hangfelvételek segítségével minél szélesebb körben elterjeszteni, az első, és a leggyakrabban felmerülő kérdés mindig az volt, hogy miért kell az Alapállításban a problémát megnevezni. Többen kimondottan dühösen és támadóan reagáltak egy-egy kisfilmemre, és nem tudták, nem akarták elfogadni a negatív problémamegnevezést. Íme néhány reakció, amelyet ezzel kapcsolatban kaptam:

“Egyetlen dolog jelent nekem problémát. Használom az agykontrollt, a reiki-t, az NLP-t,  és végső soron mindegyikben a "célra", vagyis a tünetmentes, gyógyult állapotra koncentrálunk. Itt arra irányítjuk a figyelmünket, amit meg akarunk szüntetni.

Nem jelent ez "negatív programot"? “

“Mindenhol azt tanítják, hogy a pozitív megfogalmazás nagyon fontos. Itt mégis a konkrét problémát kell megfogalmazni. Pl. fáj a fejem, ebben benne van a fájdalom szó. Kérdésem: Miért így kell csinálni?”

“Letöltöttem a kézikönyvet elolvastam az első részt és felmerült bennem egy kérdés, amire szeretnék választ kapni. Szeretném a látásom javítani. Úgy gondolom, hogy erre jó pár kört kell megtennem, mire érezhető javulást fogok tapasztalni. Ilyenkor még mindig ismételni kell a negatív mondatokat (bár még mindig küzdök ezzel a problémával stb.)?
Nem lesz ez egyfajta negatív programozás?”

A fenti idézetekből jól látható, hogy ez egy olyan probléma, amely nagyon gyakran felmerül, még olyanokban is, akik már kipróbálták a technikát, és hatékonynak találták azt problémáik megoldására. Mégis, a kellemetlen tudat, hogy minden agykontrollos és affirmációs törvény ellenében cselekszünk, amikor hangosan negatív kijelentéseket teszünk, ott piszkál a tudatunkban, és kényelmetlen érzésekkel tölt le bennünket.

Azért is örülök annak, hogy rákérdeztetek ezekre a dolgokra, mert szerintem ez nagyon sokaknak nem tiszta, és a szakértők is eléggé ellentétes válaszokat adnak erre a kérdésre. Nekem is évekbe telt, amíg kidolgoztam egy teóriát magamban, és én ezt a teóriát igaznak érzem: ide tálalom, próbáld meg, hogy számodra elfogadható-e?

A pozitív megfogalmazás valóban nagyon fontos - de nem törli a már meglévő negatív programozást. Legfeljebb, ha elég gyakran és érzelmekkel megerősítve ismételgeted, akkor felülírhatja a negatív programot. De amíg a negatív program létezik, addig, ha nem is aktív, mégis energiát von el a szervezettől, mert huzamosan el kell nyomni ahhoz, hogy ne vegye át az uralkodást. A tudatalattiba száműzött programot pedig csak tudatalatti szinten lehet törölni. Ezt teszi meg az ÉFT, amikor a negatív kijelentéssel bekattantja a negatív energiablokkot, és azt aztán oldja a kopogtatással.

A Vonzás Törvénye, a Titok film, és az  affirmációk apostolai mind azt hajtogatják, hogy nem szabad soha semmilyen negatív  dologra gondolni, vagy azt kimondani, mert ezzel negatív dolgot vonzasz az életedbe!! Miért van akkor mégis, hogy az egyik ember követi ezt a tanácsot, és az egész élete gyökeresen átalakul, a sors gazdagságot és boldogságot záporoz rá, míg a másik ember - aki szóról szóra ugyanazt teszi - semmit sem halad előre, sőt lehet, hogy még rosszabb helyzetbe jut!! Szerintem a különbség a két ember között a tudatalatti tartalmában van. A buddhisták ezt a tudatalatti tartalmat úgy hívják, hogy karma.

Szerintem valamennyien egy meghatározott programmal születünk, amely előző életeink összessége. Ennek a programnak a hatására vonzunk életünkbe különböző eseményeket. A feladatunk az, hogy az esetleges problémákat megoldjuk, feloldjuk. A fel nem oldott, meg nem oldott probléma, konfliktus kódolódik a fizikai testben - energiablokkot alkot, más szóval tudatalatti programmá válik. Addig, amíg az energiablokk a testben létezik (a program a tudatalattiban létezik) az illető személy mindig újra és újra olyan körülményeket, eseményeket fog magához vonzani, amelyek a problémával újra és újra szembesítik. Ennek a mechanizmusnak az a szerepe, hogy a problémát feloldhassa, megoldhassa, a sérülést meggyógyíthassa. Ha a személy ezt soha nem teszi meg (probléma tagadása), akkor soha nem lesz képes azt feloldani.

Ha kemény munkával mindig egy pozitív gondolattal behelyettesíti a negatív gondolatot, érzést, akkor lehet, hogy felületesen szemlélve kicsit jobban érzi magát, de a testben, és a tudatalattiban (a szőnyeg alá söpört) probléma jelenléte állandó energia-elvonással jár. Tehát emiatt soha nem dőlhet hátra, és nem élvezheti az életet, hanem állandóan azon kell erőlködnie, hogy fenntarthassa a pozitív gondolkozást! Ez rendkívül fárasztó, és nem túl hatékony! Csak azoknak ajánlanám, akiknek viszonylag kevés negatív beidegződésük van.

Nem azt mondom, hogy felejtsd el a pozitív gondolkozást! Épp ellenkezőleg! Ahogy Michael Beckwitt mondja a Titok-ban "Ha felmerül egy negatív gondolat az elmédben, akkor ne fókuszálj rá, hanem figyelmedet szelíden vond el ettől a gondolattól, és koncentrálj arra, amit e helyett a gondolat helyet megélni szeretnél!!"

Valóban tedd minden alkalommal, amikor béta szinten vagy, tehát napi teendőid közepette. DE ha nem azzal az érzéssel ébredsz minden reggel, hogy "Csodaszép, csodaszép ez az élet, és semmi sem múlja felül!" (Dsida), akkor írd le a negatív gondolatot (mielőtt behelyettesítenéd a pozitívval), és feltétlenül szakíts magadnak minden nap időt arra, hogy ezeket a negatív gondolatokat kigyomláld a tudatalattiból -  vagyis az enegiarendszeredből -  ÉFT segítségével!

AZ ÉFT kezelésnél, amikor a negatív mondatot mondod, akkor bekattantod az energiablokkot, és amikor kopogtatsz a meridián pontokon, akkor a kopogtatással feloldod a blokkot. Ez úgy lehetséges, hogy a meridián pontoknál a bőr elektromos ellenállása jóval alacsonyabb, mint a test többi részén. Az ujjak végén is vannak meridián pontok, tehát amikor kopogtatsz a pontokon, akkor elektromos impulzusokat adsz a testednek, amelyek ezeken az alacsonyabb ellenállású pontokon keresztül könnyedén behatolnak a testbe, és felszabadítják a blokkokat. Ha nem mondod meg a testednek, hogy hol van a blokk, akkor az nem tudja azt felszabadítani!

Amikor egy-egy problémánál már sikerült lecsökkenteni az intenzitást 2-3-as szintre, akkor ahelyett, hogy tovább dolgoznánk a negatív kijelentést tartalmazó Alapállítással, elkezdhetjük a pozitív állítások bekopogtatását. Az, hogy a pozitív bekopogtatása milyen elven működik pontosan, én magam sem tudom.

Azt tudom csak elmondani, hogy én milyen teóriát dolgoztam ki magamnak. Amikor a meridián pontokon kopogtatunk, akkor ezeken az alacsonyabb elektromos ellenállású pontokon az ujjainkkal (amelyek végén szintén vannak akupontok) elektromos impulzusokat küldünk a meridiánokon keresztül. Nekem az a véleményem, hogy amikor kopogtatunk, akkor a tudatalattival kerülünk közvetlen kapcsolatba. Amikor a negatív mondatot mondjuk, akkor megüzenjük a tudatalattinak, hogy melyik problémán akarunk dolgozni. Amikor a pozitív mondatot kopogtatjuk be, akkor direkt módon pozitív információt viszünk be a tudatalattiba. Ez persze csak az én teóriám - de miután a rendszer működik - ezt te is ki tudod próbálni - azt hiszem, végül is mindegy, hogy hogyan működik!

Az affirmációk bekopogtatása

Működnek az affirmációk? Mi a tapasztalatod? Előfordult veled is, hogy lelkesen, hittel és bizalommal ismételgetted a pozitív állításokat, írtad őket lapszámra, énekelted és ritmikusan kántáltad őket…és vártad és vártad az eredményt …majd a néhány napi kitartó gyakorlás ellenére is meglehetősen halvány hatás után egyre ritkábban és kevesebb lelkesedéssel és reménnyel ismételgeted a mondatot.. míg az egész dolog mintegy hamvába nem hal. Ennek egyszerűen az az oka, hogy az affirmáció csak akkor működik, ha lényed teljes egészében el tudja fogadni a pozitív állítást. Ha azonban lényednek van egy olyan része, amelyik pont az ellenkezőjét hiszi, akkor ez a belső konfliktus felemészti az energiát, amelyet a változás érdekében bevetettél.

Ahhoz, hogy az affirmáció valóban hatékony legyen, és fantasztikus változást érhess el rövid idő alatt két dolgot kell tenned: először is fel kell fedezned, és meg kell hallgatnod azokat a belső hangokat, melyek ellentmondanak az affirmációnak, majd ÉFT-vel hatástalanítanod kell a negatív szereplőket, tehát mind a negatív érzelmeket, mind a korlátozó hiedelmeket 0-ra kell csökkenteni. Miután a negatív, destruktív hangoktól megszabadultál, már több reménnyel láthatsz hozzá az új, pozitív program installálásához. Főleg akkor, ha erre is van egy rendkívül hatékony módszerünk, méghozzá a pozitív érzelmek és hitek “bekopogtatása”.

Mint már másutt is említettem, az ÉFT nemcsak a negatív érzelmek feloldására alkalmas azzal, hogy kiegyensúlyozza az energiarendszert, hanem a pozitív hitek és érzelmek beprogramozására is kiválóan használható. Ha tehát az affirmációdat úgy ismételgeted el többször is egymás után, hogy közben kopogtatod a meridián pontokat, akkor az új hit, vagy viselkedésforma sokkal hatékonyabban és gyorsabban épül be a pszichédbe. Még ennél is jobb hatást érhetsz el, ha meghatározott pontokon kopogtatsz. A jobb fül környéke - úgy tűnik - különösen fogékonnyá teszi az agyat a szuggesztiók számára. Ezt a - mostanában újra felfedezett - ősrégi technikát állítólag Kínában nyűgös, rendetlen gyerekek megnyugtatására és megfékezésére használták. A fül körüli terület stimulálása megnyugtatja az energiarendszert, és az agyat rendkívül befolyásolható állapotba hozza. A megfelelő affirmáció a kopogtatással egybevonva így új hitek és szokások kialakítását teszi pofonegyszerűvé.

Pozitív megerősítés ÉFT-vel a gyakorlatban

Válasszunk ki egy affirmációt, amelyet életünkben valósággá szeretnénk tenni. Az affirmáció mindig jelen idejű, pozitív állítás legyen. Ha például pénzügyi helyzetünk javításán dolgozunk, akkor lehet az állításunk a következő:

“Mindig mindenre jut elegendő pénzem.”

Vagy

“Könnyedén és örömmel fizetem ki minden számlámat….stb.”

Válassz ki egy pozitív megerősítést, írd le, és tedd minél személyesebbé. Sokkal hatékonyabb egy olyan affirmáció, amit te magad, a saját szájad íze szerint alkottál, mint egy olyan, amit valaki mástól vettél át. Ha megalkottad a személyre szabott affirmációdat, akkor ismételd azt el hangosan, lehetőleg a már jól ismert tükör előtt ülve, saját szemedbe nézve, ceruza, papír a kézben.

Írj le minden felmerülő kételyt, ellenérzést, ellentmondó állítást, és dolgozz rajtuk ÉFT-vel mindaddig, amíg az intenzitásuk 0-ra nem csökken. Amikor úgy érzed, hogy bármiféle belső ellenállás nélkül ki tudod mondani az affirmációt, és hinni is tudsz benne, akkor elkezdhetjük annak beprogramozásását a „pozitív megerősítések/affirmációk bekopogtatása” módszerrel.

Miközben hangosan és teljes beleéléssel ismételgeted az affirmációt, kopogtass a meridiánpontokon. Tetszés szerint választhatod ki, hogy mely pontokat használod. Kezdhetsz a fej tetején, és haladhatsz lefelé, vagy kezdheted a kopogtatást a Karate kézélen. Nem számít a sorrend, valamint az sem, hogy valamennyi pontot beveszed-e. Ha esetleg nyilvános helyen vagy, és feltűnő lenne bizonyos pontok használata, akkor nyugodtan használhatod azokat a pontokat, melyek kevésbé feltűnőek, mint például a kézen lévő pontok.

Mi van akkor, ha több affirmáción is dolgozni szeretnél egyszerre? Tulajdonképpen ennek sincs akadálya, de azért legyél óvatos. Nem tudom, te hogy vagy ezzel, de én személy szerint sokat küszködöm az “ aki sokat markol, keveset fog” jelenséggel.  Nagy lelkesedéssel fogok bele abba, hogy lehetőleg egy hét alatt az összes létező problémámat felszámoljam. Reggeltől estig kopogtatok és meditálok, esetleg más módszereket is bevetek. Olyan mélyre ások eközben, hogy újabb és újabb, addig esetleg nem is tudott problémák is felszínre kerülnek. Halálra fárasztom magam, és ha egy hét után még mindig halomban áll a sok probléma, akkor lelohad a lelkesedésem, és végül is semmit sem sikerült megoldani. Túl sokat akartam egyszerre feldolgozni, és bár lehet, hogy egyenként mindegyik probléma enyhült egy kicsit, összességében mégsem érzékelhető a változás. Ezért ajánlom inkább azt, hogy egyszerre csak 1-2 területre koncentrálj, és csak akkor lépj tovább, ha ezeken a területeken már mérhető, világosan észrevehető javulás következett be. Érdemes tehát rangsorolni a problémáidat, és először csak a legégetőbb bajokkal foglalkozni, és azután fokról fokra feldolgozni a többit.


1 megjegyzés: